Za minutu 38 Cheeseburgerů – český McDonald’s loni pokořil další rekord v návštěvnosti

Praha 19. března 2025 (PROTEXT) – Rok 2024 přinesl českému McDonald’s úspěchy v mnoha oblastech. Počet zákazníků vzrostl o další dva miliony, řetězec otevřel šest nových restaurací a modernizoval řadu stávajících. To se projevilo i v tržbách, které celkově vzrostly o více než 11 procent. Nejoblíbenějším produktem zůstává Cheeseburger, kterého se prodalo meziročně o skoro dva miliony více. Mezi zákazníky bodovaly také nové kuřecí speciality z platformy McCrispy. Díky environmentálně odpovědným opatřením společnost loni vyprodukovala o desítky tun plastů méně než v předchozím roce. V legendárním a jubilejním fotbalovém turnaji McDonald’s Cup vyběhlo na trávníky přes 40 000 holek a kluků ze základních škol.

Každou minutu prodal český McDonald’s neuvěřitelných 38 Cheeseburgerů. Společnosti se zlatými oblouky v logu se tak v loňském roce bezesporu dařilo. Přispělo k tomu zvyšování zákaznické spokojenosti i otevření šesti nových restaurací, vysvětluje ředitel komunikace McDonald’s pro Česko, Slovensko a Ukrajinu Tomáš Myler: „Máme za sebou rok plný změn a dynamického vývoje, na který jsme však dokázali adekvátně reagovat. Naše restaurace obsloužily 53,5 milionu zákazníků, kteří si mohli vychutnat své oblíbené produkty v šesti dalších lokalitách. Nově tak obsluhujeme komunity v Třebíči nebo například Kunovicích. Rostli jsme ale také v Karlových Varech, Jihlavě nebo v Praze. Stovky milionů korun pak licenční partneři spolu s námi investovali do modernizací stávajících restaurací. V rychlém tempu pokračujeme také letos, máme za sebou otevření nových lokací ve středočeském Kladně, na Litoměřicku i v hlavním městě.“

Celkové tržby vzrostly oproti roku 2023 o 11 procent. Nejoblíbenějším produktem zůstává zmíněný Cheeseburger, kterého se prodalo neuvěřitelných 20,5 milionu kusů. Druhou příčku v žebříčku nejoblíbenějších pokrmů obsadil legendární Big Mac, na třetí pozici se nachází hranolky. Pomyslné stupně vítězů tedy vypadají stejně jako v předchozím roce. „Novou stálicí McDonald’s menu se stal burger McCrispy, kterým společnost reaguje na rostoucí poptávku zákazníků po kuřecím masu. V září ho doplnil vyšperkovaný McCrispy Deluxe. Uvedení kuřecích burgerů doprovázela originální marketingová kampaň, jejíž součástí je krátký film Lajky, hejty, kuřecí, který vidělo přes dva miliony lidí,“ říká marketingový ředitel McDonald’s pro Česko, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup. Úspěch přinesla také edice prémiových burgerů Maestro, kdy prodeje výrazně překonaly původní očekávání.

Oblíbené produkty si Češi stále častěji objednávají prostřednictvím služby McDelivery. Rozvážkoví partneři McDonald’s loni přijali téměř čtyři miliony objednávek, což je téměř o třetinu více než v roce 2023. Roste také popularita služby MyOrder v mobilní aplikaci McDonald’s, která zákazníkům umožňuje objednat si jídlo a nápoje předem nebo přímo u stolu v restauraci. V roce 2024 bylo tímto způsobem odbaveno o více než 60 procent objednávek více než o rok dříve.

Již tradičně se McDonald’s spolu se svými licenčními partnery zapojoval do udržitelných a společensky odpovědných aktivit. Společnost pokračuje ve své snaze eliminovat plasty při servisu jídla a nápojů. Od ledna 2024 proto zákazníci při konzumaci v restauraci dostávají teplé i studené nápoje bez víčka. Nová pravidla přinesla úsporu zhruba 84 tun plastů ročně.

Důraz na vytváření inspirativního pracovního prostředí je jedním z důvodů, proč se McDonald’s řadí k nejatraktivnějším zaměstnavatelům na českém trhu. Potvrzuje to i nedávná studie nazvaná TOP Zaměstnavatelé, kde společnost zvítězila v kategorii Pohostinství a obsadila čtvrté místo v kategorii První volba středoškoláků.

Podpora zamířila i do činnosti nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda, který stojí za výstavbou domu pro rodiny dlouhodobě nemocných dětí hospitalizovaných ve FN Motol. Za dobu svého fungování dům poskytl ubytování více než 550 rodinám z celé České republiky. Loni v květnu nadace uspořádala benefiční koncert Hudbou spolu, na kterém vystoupila Ewa Farna nebo Vojtěch Dyk. Díky výtěžku z prodeje vstupenek a podpoře partnerů se vybralo přes 4,2 milionu korun. Částka poputuje na výstavbu druhého Domu Ronalda McDonalda v Olomouci. Na provoz stávajícího domu přispěli zákazníci McDonald’s koupí tradičních ručiček symbolizujících pomocnou ruku. Akce překonala rekord z roku 2023, vybralo se téměř 7 milionů korun. Dalších 5,5 milionu korun nadačnímu fondu přinesla vánoční kampaň, během níž si zákazníci mohli koupit designové náplasti.

Čtvrt století oslavil v minulém roce McDonald’s Cup. Největšího žákovského fotbalového turnaje v Česku se zúčastnilo rekordních 3 460 týmů z celkem 2 084 škol. Zapojila se tak téměř polovina všech základních škol v zemi. Velké finále turnaje hostila Malšovická aréna v Hradci Králové, nejmodernější fotbalový stadion v České republice. Vítězi jubilejního 25. ročníku se staly výběry ZŠ Davle, ZŠ Sportovní a ZŠ Kolová. V plném proudu jsou již přípravy na další ročník. Tentokrát se v každém týmu kategorie A objeví alespoň jedna nadějná fotbalistka.

 

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.